Jak szukać pracy w USA? – techniczne aspekty procesu – Tajniki Ameryki
 

Jak szukać pracy w USA? – techniczne aspekty procesu

07/12/20230
Ogromna większość z nas na pewnym etapie swojego życia zawodowego przechodzi przez proces poszukiwania pracy. W Polsce jeszcze kilka lat temu przygotowywało się jedno CV, wysyłało w odpowiedzi na interesujące nas stanowiska i czekało na odpowiedź. W ostatnich latach rynek pracy w tym zakresie przeszedł jednak ogromną zmianę. Obecnie zachęca się do przygotowywania CV/Resume pod ogłoszenie dotyczące danej pozycji, uwypuklając cechy pożądane od kandydata. Ponadto budowanie listy kontaktów i posiadanie odpowiedniego profilu na LinkedIn stały się nieodłącznym elementem na drodze poszukiwania pracy.

Jednak powyższe elementy procesu poszukiwania upragnionej posady w Stanach Zjednoczonych znane były na długo, zanim dotarły na nasz ojczysty rynek pracy. Obecnie uzupełnione dodatkowo o te wynikające z rozwoju internetu i nowych technologii, dalej świetnie funkcjonują i wymagają od kandydata gruntownego przygotowania się do rozwoju kariery zawodowej.

W Klubie Tajniki Ameryki niemalże codziennie przewija się temat poszukiwania nowego pracodawcy w USA, czy to przez osoby szukające sposobu na przeniesienie się do Stanów, czy już będące na miejscu. Wiemy też, że temat jest gorący na forach i grupach internetowych. W związku z tym powstał poniższy wpis, w którym chcemy przybliżyć Wam, nazwijmy to, „techniczne” aspekty szukania pracy za oceanem, a na szczegółowe rozmowy i porady naszych Klubowiczów oraz Gości – Specjalistów, jak zawsze zapraszamy do Klubu Tajniki Ameryki!

 

1. Napisz dobre CV/Resume

Napisanie dobrego Resume ma (obok tworzenia odpowiedniej sieci kontaktów i śledzenia interesującej nas branży) dość duże znaczenie przy ubieganiu się o pracę. To Twoje osobiste narzędzie marketingowe. Pamiętaj, że powinno ono przedstawiać jasny i przekonujący obraz Twoich kwalifikacji i przydatności na konkretnym stanowisku. W USA bardziej powszechnie używa się określenia Resume zamiast CV. Od dokumentu, który znamy w Polsce różni się kilkoma ważnymi szczegółami. Oto kilka wskazówek, które pomogą w napisaniu skutecznego Resume/CV:

  • Dostosuj swoje Resume/CV do każdej aplikacji o pracę, koncentrując się na najbardziej odpowiednich doświadczeniach i umiejętnościach wymaganych na danym stanowisku;
  • Przygotuj dokument w przejrzystym i profesjonalnym formacie z odpowiednimi nagłówkami i sekcjami. Nie załączaj zdjęcia, te czasy już minęły, a poza tym znajduje się ono na Twoim profilu na LinkedIn, do którego odnośnik wpisujesz w danych kontaktowych; 
  • Podziel zawartość dokumentu na sekcje, takie jak krótkie osobiste oświadczenie o własnej osobie ze wskazaniem obszarów, w których jesteś ekspertem, umiejętności zawodowe, doświadczenie, wykształcenie (o ile jest to istotne), osiągnięcia i dodatkowe informacje, jak np. publikacje, certyfikacje itp.;
  • Postaraj się, aby Resume/CV miało maksymalnie 1-2 strony;
  • Używaj jasnego i zwięzłego języka oraz zawsze sprawdź błędy gramatyczne, literówki i niespójności formatowania.
  • Dokonuj regularnych aktualizacji swojego Resume/CV uwzględniając najnowsze doświadczenia, umiejętności i osiągnięcia.

2. Gdzie szukać pracy?

Gdzie zatem kierujemy nasze pierwsze kroki na drodze do nowej posady i rozwoju kariery zawodowej w USA? Oczywiście przeszukujemy interesujące nas ogłoszenia na portalach internetowych. Do tych najpopularniejszych, gdzie znajdziemy ogłoszenia o pracę z różnych branż, a także np. informacje o wysokości wynagrodzenia, benefitach, czy kulturze organizacyjnej danego pracodawcy, należą:

Dalsza część artykułu jest dostępna wyłącznie dla Klubowiczów. A w niej m.in.: 
- Portale, na których warto szukać pracy.
- Rodzaje form zatrudnienia. 
- Czym jest W2 Employees i 1099 Employees?
- Jakie najczęściej benefity oferują pracodawcy?

Logowanie
 
 

Poszukiwanie upragnionej posady nigdzie nie jest procesem łatwym i szybkim, ale mamy nadzieję, że powyższy artykuł ułatwi Wam nawigowanie po ogólnej terminologii odnoszącej się do rynku pracy w USA. Jeśli chcecie się dowiedzieć się, jak najlepiej wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej, zapraszamy do tego wpisu. Jest on dostępny dla Klubowiczów Klubu Tajniki Ameryki i stanowi podsumowanie Klubowego spotkania ze wspaniałym Gościem – top executive coachem, pracującym z menedżerami ze światowej czołówki firm technologicznych w rozwoju ich karier w Stanach. Dołączcie do nas i zaczynajcie swoją przygodę z USA!

 

Autorka wpisu: Magdalena Przybylska

 

Magdalena Przybylska

Pozytywnie zakręcona na punkcie USA, chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z przeprowadzki do Stanów i codziennego życia na przedmieściach Chicago. Na co dzień mama bliźniaków i house&family manager. Hobbystycznie domowy cukiernik — robi torty artystyczne i mniejsze słodkie cudeńka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *